VAKOILIJOITA PIKKUKAUPUNGISSA

13.1.22

Elokuvissa sai nauraa ja unohtaa sodan ja surut


 Kuvassani vanha elokuvateatteri Kalevan talo Iisalmessa.

"Kerttu kertoi myös, että kun äidillä oli vapaata aikaa, hän meni elokuviin, niin kuin oli tehnyt minun isänikin kanssa, sillä elokuvissa sai nauraa ja unohtaa sodan ja surut." (Anna Amnell: Tulva. Sotalapsuus syrjäkylässä. 2019)

Joku sanoi, että koronaa ei voi verrata sotaan. Kyllä voi. Ehkä hän ei ole kokenut aikuisena sotaa. Sota on koko ajan läsnä. Samalla tavalla tällainen pandemia on koko ajan läsnä. Sen voi unohtaa nukkuessa tai hyvää elokuvaa katsoessaan. Siksi elokuvat olivat niin suosittuja sota-aikana. 

Ei kommentteja: