Puutalokaupunki oli talvella kauneimmillaan,
sillä kuluneisuus ei näkynyt.
Valkea lumi peitti puut, pensaat, kadut, talojen ja ulkorakennusten katot.
Pakkasella savupatsaat kohosivat kuin joulukynttilät
savupiipuista. Välillä Maila ja Misha ajattelivat,
että he haluaisivat jäädä asumaan tähän pikkukaupunkiin. Se saattaisi olla
ihanteellinen kasvupaikka heidän tuleville lapsilleen.
Blogin otsikkokuvana on nyt Iisalmen kirkonkylän kansakoulu . (1877, purettu 1960 "tarpeettomana")


1 kommentti:
Kirjan luettuani totesin, että onneksi ei Iisalmi ole minusta vielä lähtenyt, vaikka en enää siellä ole vuosiin asunut. Tuo Aaro Pekkarisen auto on tuttu kansakouluajoilta ja olen siitä pikku jutun omiin muistiinpanoihin kirjoitellut. Liekö Immosen rinkelien resptiä tallella.
Ystävällisin tervein
Matti Nieminen vm-41
Riistavesi
Lähetä kommentti